מכפיל מכירות (Price To Sales)

מה זה מכפיל מכירות?

מכפיל מכירות (Price To Sales – P/S) הוא היחס בין שווי השוק של חברה לבין המכירות שלה בתקופת זמן נתונה, בדרך כלל 12 חודשים אחרונים. מכפיל מכירות הוא מדד העוזר להעריך שווי חברות על פי הכנסותיהן. 

נהוג להשתמש במכפיל מכירות להערכת שווי חברות צמיחה שעדיין לא מייצרות רווחים בפועל, אין מכפיל רווח. יחס נמוך יכול להעיד כי החברה מוערכת בחסר בעוד יחס גבוה יכול להיות תוצאה של חברה מוערכת יתר על המידה.

מכפיל מכירות

עקרונות מרכזיים למכפיל מכירות

  • מכפיל מכירות הינו היחס בין שווי השוק של החברה לבין מכירות שלה.
  • מכפיל זה עוזר להעריך שווי של חברות לפי הכנסותיהן.
  • נהוג להשתמש במכפיל המכירות כאשר אין לחברה עדיין רווחים בפועל (אין ערך PE)
  • יחס נמוך יכול לרמוז כי המניה מוערכת בחסר בעוד יחס גבוה יכול להעיד כי החברה
    מוערכת יתר על המידה.
Scroll to Top